fredag den 18. juli 2014

Så er polarcirklen krydset igen nu for hjemadkørende


Dagen startede i strålende solskin og synet af fjorden og fjeldet var så smukt. Kl 9.00 var vi klar til afgang og så skete det igen, bagagevognen kunne ikke starte, pga alt det grej som vi har sluttet til. Vore hjælpsomme naboer kom fra alle sider og nationaliteter ( Holland, Sverige og Norge)Startkabler, voltmeteret, smergelærred til batteripolene og en hel ældre Volvo 740 kom fra alle sider. Men lige lidt hjalp det. Vi byttede batteri med campingvognens, men nej. Jeg (Steen) havde på min morgenløbetur passeret en Autoværksted. Jeg tog røret og kørere derned. Efter lang tid lykkedes det kan at få fundet et nyt batteri og prisen på et sådant i nordnorge midt i ferie. Det passer med 5 års kontingenter for både DNT og nimbusklubben. Hele værkstedet var forsamlet omkring røret- incl kontordamen. Jeg tog batteriet under armen og startede røret og afsted. Med håndgear, forkobling og kun én hånd fri, jeg gad nok vide hvad de tænkte, men der var noget at snakke om. 

Vi kom alle afsted og første stop var ved polarcirklen som vi nu krydser og anden gang på turen. Vi passerede på dagens tur på 333 km også midten af Norge og midten af E6 som også kaldes vildmarksveien. Det må være en modstykke til den tilsvarende "indlandsvegen" som vi kørte op på i Sverige. Vores mål var en campingplads på højfjeldet ved en sø, men den var lukket for længe siden, så i nat blev det kun til en 0 stjernet plads i vildmarken. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar